Tilbage på asfalten


Motivation og vane er nogle underlige størrelser.
Da mit løb fungerede bedst, var det blevet en vane at komme ud på min. 5 km hver 2. dag, nogle gange hver dag.
De længere ture blev i weekenderne og var på 21 – 30 km, nogle gange begge dage, andre den ene.
Ofte deltog jeg i et arrangeret løb, enten halvmaraton eller helt maraton.
Jeg kunne til enhver tid snøre skoene og løbe 21 km på max. 2 timer, og det var jeg godt tilfreds med.
SÅ gik der noget galt.
Mit sidste maraton (indtil videre) løb jeg til Cph. Marathon i 2015 og det var mit 15´ ende på 3 år.
Da jeg løb over Dronning Louises bro kom tanken til mig “Hvad fanden laver jeg her?” og det havde jeg ikke noget rigtig godt svar på.
Det var 3. gang jeg løb Cph. mar. og de 2 andre gange havde det regnet helt vildt. Denne gang skinnede solen og der var godt med publikum på gaderne og de heppede, dansede, råbte og skreg. DE fik mig sådan set igennem det løb.
Og det blev mit sidste maraton indtil videre.
Det blev til nogle halve, men de blev også udfaset. Et knæ der ikke rigtig ville, satte en prop helt og aldeles i og alt mit løbegrej samlede iden grad støv.
Nogle enkle forsøg er det blevet til, men ikke noget kontinuerligt. Der har heller ikke været noget mål at sigte efter. Da mit løb var en vane havde jeg altid en række løb i kalenderen og det holdt mig helt sikkert igang.

Nu vil jeg så tilbage i vanen. Og det er SÅ sejt.
Kroppen har fundet stor nydelse i at sidde i stuen og rode med internet ting, læse bøger eller andet stillesiddende.
Og kroppen har også tillagt sig et solidt fedtlag, som en klar følge af den mindre aktivitet.



Men jeg prøver igen.
Finder en halvmaraton i foråret og sigter efter det. Og så kigger jeg lidt på maden og tilpasser mængder i forhold til forbrænding.
Der er 10-15 kilo for meget og de skal lige barberes af før jeg løber de 21 km.
Om jeg kommer under 2 timer?
Det ved jeg ikke, og det gør ikke så meget.
Jeg kommer igennem på en tid, DIXI

2 thoughts on “Tilbage på asfalten

  1. Hey Post
    Eller også skal du finde på en anden slags bevægeligt…
    Selv kan jeg anbefale dig styrketræning
    Har i det godt!
    Knus Lianne

  2. Hej Lianne
    Tak for kommentar.
    Nahh, jeg bliver ved mit løb. Skal bare lige have det sat sammen igen.
    Som du ved, har jeg styrketrænet af flere omgange og det ender altid med at jeg stopper efter et utal af mere eller mindre underlige årsager, læs overspringshandlinger.

    Håber vi kan ses en dag snart.

    Hilsen
    John Van Post

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.